Lotus_Elise_Cup_R_Header_AutosaloN_Brussel
Lotus neemt de Elise S Cup R in circuituitvoering mee naar het Autosalon van Brussel.

De Lotus Elise S Cup R moet de racereputatie van Lotus in de verf zetten. Dit compacte en vederlichte model kan dankzij een 1.8 liter grote benzinemotor en een aerodynamische carrosseriekit waanzinnige prestaties neerzetten. Dankzij onder meer een speciale motorregelmodule, een nieuwe front splitter, zijvleugeltjes en een achterspoiler gaat hij razendsnel vooruit. Zo snel zelfs, dat hij niet op de baan wordt toegelaten.

Wie wel op de baan wil rijden, kan bij de Elise S Club Racer terecht. Deze gestripte versie weegt een kleine 20 kg minder dan zijn aangeklede variant en krijgt daarmee een pk/gewicht verhouding van 240 pk per ton. Nul naar honderd sprinten neemt amper 4,6 seconden in beslag.

Naast die varianten van de Elise vinden we ook de Evora en de Exige terug op de stand van Lotus. De Exige S haalt 350 pk uit een V6-motor, waardoor hij amper 4 seconden nodig heeft om naar 100 km/u te sprinten vanuit stilstand. De cabrio-versie doet hetzelfde, maar dan met de haren in de wind. De Evora S beschikt over dezelfde V6-motor, maar doet zes tienden langer over de sprint van nul naar honderd.