#LikeMyRide zit erop - aftermovie - Hannes Coudenys
Na 30.000 likes en evenveel kilometer met de Mercedes A- en CLA-Klasse is het unieke #LikeMyRide avontuur voorbij!

Hannes van Club Social wou wel eens met een luxueuze wagen rijden zoals een Volvo, Audi, BMW of Mercedes, maar kon dat gezien het premium prijskaartje nog niet direct waarmaken. Met de professionele werkzaamheid in de social media was de droom duidelijk toch niet zo ver weg: in ruil voor een like op Facebook zou hij 1 kilometer gaan rijden en het automerk veelvoudig promoten. Van alle merken zag Mercedes als snelste wel graten in het concept, gezien de lancering van de hippe en jonge A-Klasse en derivaten konden ze wel wat buzz gebruiken.

30.000 Facebookduimpjes en een goede zeven maand later zit het avontuur erop. Na enkele weken rondrijden met een gloednieuwe Mercedes A200 CDI en vervolgens een knalrode – én bestickerde – CLA220 CDI werd het LikeMyRide verhaal afgesloten met een passende videocompilatie. Een roadtrip naar Parijs of zelfs het Zuiden van Frankrijk, fotoshoots met drones, vuurwerk, skaters of op snelwegparkings stranden omdat de likes op zijn, het passeerde allemaal de revue in de voorbije maanden!

#LikeMyRide is – naast een bijzonder eenvoudige en geslaagde mediacampagne voor Mercedes – een mooi voorbeeld van hoe ver je kan gaan met een duidelijke boodschap en het correct gebruik van diverse social media kanalen om geïnteresseerden te bereiken. Dure en grote mediacampagnes hebben ongetwijfeld ook hun nut, maar blijven ook eerder een ver-van-mijn-bed-show. Als dank mag Hannes nog enkele maanden rondtuffen met de bloedrode CLA-Klasse, om likes smeken & bedelen zit er gelukkig voor hem niet meer in!