Yves Segers test de Mazda 3 luidsprekers
Waarom opteren voor een dure internationale mediacampagne als je ook voor de nationale schlagerkoning kunt kiezen om de nieuwe Mazda3 te promoten?

Op het komende Autosalon van Brussel wordt de nieuwe Mazda3 een van de grote blikvangers op de stand van de Japanners en daarom komen ze ook tijdig met een Belgische mediacampagne uit de kast. Op hun Youtube kanaal vinden we een resem videoblogs terug waarin steevast een specifiek item van de nieuwe Drie grondig – of eerder ludiek – getest en uiteraard goed bevonden wordt. Zo gaat dat nu eenmaal in de reclame! Voor de test van het kwalitatieve Bose Sound System komt niemand minder dan Yves Segers langs om Amy, een 31-jarige fan, te plezieren met een privé-optreden en dat te combineren met een soundcheck.

Designmatig valt er uiteraard minder gemakkelijk te testen, maar Mazda gebruikt ook voor hun C-segmenter de KODO designtrekken die bijzonder goed in de smaak vallen bij de grotere Mazda6. Daarnaast werd ook het interieur volledig herzien met kwalitatieve materialen en comfortabele zetels, alsook werd de rijdynamiek aangescherpt. Op een officiële – en misschien iets meer neutrale – GroenLicht testsessie met Mazda3 is het nog wachten tot februari 2014, maar laat dat je niet tegenhouden om deze mooie wagen aan te schaffen. Motorisch is er naast een 2.2-liter diesel met 150 pk ook de keuze voor zowel een kleine als een grote benzinemotor met respectievelijk 100, 120 of 165 pk. Prijzen beginnen bij €18.000 en gaan schappelijk door tot een goede €25.000. Of je dan ook een gratis optreden van Yves Segers mag meepikken, valt te betwijfelen!