Smart kijkt al uit naar de voorstelling van hun nieuwe ForTwo.

De derde generatie Smart ForTwo blijft z’n achterwielaandrijving en driecilinder motoren trouw. Daarnaast is er ook sprake van een elektrische variant. Schakelen zal nog steeds met een geautomatiseerde transmissie gebeuren. De ForTwo staat voortaan op het JC1 platform waaraan naast Daimler ook Renault en Nissan hebben meegewerkt.

Het compacte stadsautootje blijft ongeveer even lang met 2,69 m maar groeit in de breedte met 10 cm in vergelijking met zijn voorganger. Dit alles moet het comfort binnenin de cabine vergroten, welke gekenmerkt zal worden door een gigantische toerenteller en groot aanraakscherm. Daarnaast zullen er meer bergvakjes te vinden zijn en zou het klimaatcontrolesysteem uniek zijn. En hoewel de ForTwo iets groter wordt, verkleint de draaicirkel met 1,25 m tot 7,50 m. Verder staat bij Smart een nieuwe ForFour op de planning die ongeveer 3,50 m lang zal zijn en achterportieren zal hebben die tot 90° moeten opendraaien. Dit ter bevordering van het instappen achterin. (via: WCF)