Hyundai lost twee impressies van de nieuwe Genesis Sedan.

De nieuwe Genesis zal het eerste model zijn om Hyundai’s Fluidic Sculpture 2.0 design te adopteren. Dit houdt in dat hij wederom een hexagonale grille krijgt vooraan en een algemene opfrisbeurt. Naar goede Oosterse gewoonte neemt hij delen over een concept, hier het HCD-14 Genesis Concept, maar zoals altijd wordt het enthousiasme van de designers wat ingetoomd om hem toch meer uitvoerbaar te maken voor productie.

Hyundai zegt dat de nieuwe Genesis Sedan een veel veiligere wagen is dankzij zijn verbeterde structuur en stijfheid. Uiteraard zijn er binnenin ook veiligheidssnufjes aan boord zoals pre-veiligheidsgordels. De pre-veiligheidsgordels zullen de passagier waarschuwen om de gordel meer aan te trekken terwijl het noodgevalsysteem automatisch de gordel zal aantrekken in geval van een crash.

De Genesis 2014 zal aangeboden worden met een nieuw type HTRAC vierwielaandrijving. Dat is in staat om elektronisch de kracht te verdelen over de vier wielen afhankelijk van de staat van het wegdek. Ook een verbeterde stabiliteit in de bochten wordt mogelijk gemaakt door een Advanced Traction Cornering Control, waarbij de dempers automatisch afgesteld worden. Volgens de eerste geruchten gaat de Genesis Sedan wederom aan Europa voorbij, gelukkig kunnen we nog steeds genieten van de sportievere Coupé. Met de opening van een Europees testcentrum nabij de Nürburgring verwachten we een scherper weggedrag om zo een breder publiek aan te spreken!