Autosalon Geneve 2013 - Ferrari
Last, but not least.. LaFerrari!

Populaire bedoeling daar op de Italiaanse stand van Ferrari, de spiksplinternieuwe LaFerrari maakt er de opwachting! Geen echte naam, of type-aanduiding, gewoon LaFerrari. Vrij brutaal van de marketingsdienst, maar minstens even brutaal van het designerteam onder leiding van Flavio Manzoni. Ongetwijfeld hét model van het Autosalon van Genève, en dat terwijl de concurrentie niet van de minste was.

Behalve de gekke vormen, F1 geïnspireerde neus en bijzondere aërodynamische achtervleugel is de krachtbron uiteraard ook een pareltje. De brullende V12 achteraan in LaFerrari levert standaard 800 pk aan de achterwielen, een hybride krachtbron kan daar nog eens 163 pk aan toevoegen. Hiermee is LaFerrari de eerste Ferrari die gebruik maakt van de hybride technologie die werd ontwikkeld met de knalgroene Ferrari 599 HY-KERS concept. De groene jongens onder ons zullen ook tevreden zijn met een brandstofbesparing van maar liefst 40% ten opzichte van de voorganger, de ook al legendarische Ferrari Enzo!

499 klanten zullen in december ongelooflijk gelukkig worden, want dan begint Ferrari met de aflevering. Klanten die 1,2 miljoen euro betalen krijgen naast deze prachtige V12 ook nog eens een rijvaardigheidstraining op het eigen circuit van Fiorano. De prestatiecijfers doen het mythische uiterlijk van LaFerrari ook alle eer aan, zo behaal je zonder moeite in 3 tellen 100 km/u, zit je in 15 tellen aan 300 km/u en het feest stopt pas bij 350! Ongeziene prestaties voor wat misschien wel dé hypercar van het komende decennium zal worden.

Na de GTO, de F40, F50 en de Ferrari Enzo is dit hét paradepaardje van de Italianen uit Maranello. In België zijn er enkele Enzo’s te vinden, het is dan ook te hopen dat er toch minstens 1 exemplaar onze richting uitkomt.