Renault Scénic XMOD
Renault steekt de Scénic in een crossover-jasje en noemt het de Scénic XMOD.

Renault brengt naar Genève niet enkel de Captur mee, ook de Scénic XMOD krijgt een plaatsje op de stand. Essentieel betreft het een crossover-versie van de populaire MPV met een grotere bodemvrijheid om licht off-road terrein op te zoeken. De XMOD krijgt ook exclusieve aluminium velgen, speciale bumpers en beschermende kunststof elementen. De neus van de XMOD moet bovendien de nieuwe designrichting van de Scénic inluiden, die tegelijk met de komst van dit model een uitgebreide facelift kreeg.

De Scénic XMOD biedt de ruimtelijke voordelen van de Scénic MPV, zoals een bagageruimte van 555 liter en een uiterst moduleerbaar interieur, gecombineerd met specifieke onderhuidse techniek. De XMOD is de eerste Renault met het Extended Grip systeem, een soort van geavanceerde tractiecontrole die wegrijden op sneeuw, modder of zand een stuk makkelijker moet maken. De bestuurder kan zelf kiezen in de middenconsole hoe hard hij precies geholpen wil worden.

In Expert modus wordt enkel het remsysteem gecontroleerd, terwijl de bestuurder de volledige controle over het motorkoppel behoudt. In Road modus gelden de conventionele tractiecontrole eigenschappen. De Loose Ground modus ten slotte regelt zoals de naam het ook doet vermoeden het motorkoppel als functie van de aanwezige grip. Een modus die je op sneeuw en modder beslist nodig hebt. Over een echte vierwielaandrijving wordt niet gesproken, maar meerdere details zullen vrijgegeven worden naarmate Genève nadert.