Audi RS7
Audi heeft het doek van de fonkelnieuwe Audi RS7 getrokken. Net zoals de Audi RS6 is hij goed voor 560 pk!

Hoezeer het Belgische autosalon ook aan de gang mag zijn, aan de andere kant van de Oceaan gebeurt er nog net iets meer spektakel. We mochten daarnet al de Mercedes CLA verwelkomen, nu is het de beurt aan de Audi RS7. Onder de motorkap ligt een V8-motor met 4 liter slagruimte die goed is voor 560 pk. Nul naar honderd hoeft amper 3,9 seconden in beslag te nemen en dat terwijl een verbruik van 9,8 liter per 100 km in theorie mogelijk zou moeten zijn.

De wagen krijgt een achttraps automaat aangemeten die over een sportstand beschikt waarmee gangwissels extra vlot kunnen geschieden. Manueel schakelen kan door de schakelflippers achter het stuur te gebruiken. De Audi RS7 wordt van een stel vette remmen voorzien om al het motorgeweld enigszins onder controle te kunnen houden. Verder gebruikt hij een torque vectoring systeem dat ervoor moet zorgen dat er zonder al teveel te moeten remmen een bocht genomen kan worden. Optioneel biedt Audi een sportdifferentieel aan voor de achteras.

Aan de buitenkant is de RS7 te herkennen aan zijn 20″ velgen, RS-logo’s die her en der verspreid werden en 2 dikke ovale uitlaten achteraan die voor geluidspektakel moeten zorgen. Aan de binnenkant vinden we enkele sportieve RS-touches aan onder meer het stuur, sportstoelen en een weelde aan RS-logo’s. Net zoals dat bij de Audi RS6 het geval was, kan je bij de RS7 ook het “Quattro” logo in de grille laten verwerken.