Citroën DS5
Citroën heeft dankzij enkele software ingrepen de CO2-uitstoot van de DS5 Hybrid4 verder kunnen reduceren tot 91 gram per kilometer.

Citroën heeft wat gesleuteld aan zijn Hybrid4 aandrijflijn. Een nieuw softwaresysteem voor het management van de batterijen moet de efficiëntie van de diesel-hybride verhogen. Het nieuwe systeem laat toe om bij het afremmen of vertragen meer energie op te slaan in de batterijen, daarnaast beheert het nog beter de manier waarop de batterijen van de DS5 hun energie afgeven. Dankzij deze aanpassingen daalt de uitstoot van de DS5 Hybrid4 van 99 naar 91 gram per kilometer. Wie voor de So Chic of Sport Chic uitvoering kiest ziet zijn uitstoot van 107 naar 102 gram/km gereduceerd.

Beide uitvoeringen maken namelijk gebruik van grotere  velgen, die de uitstoot verhogen. Kopers van beide versies kunnen echter gratis voor 17 in plaats van 18″ velgen kiezen, waardoor de uitstoot daalt tot 91 gram/km.  Het prijzenpalet blijft ondanks de update behouden, de Chic uitvoering is er nog steeds vanaf 38.285 euro.

Lees hier onze rijtest met de DS5 2.0 HDi 160
Lees hier onze rijtest met de DS5 1.6 e-HDi (inclusief video)

Citroën DS5