Toyota Supra 2015
Toyota wil in Europa af van zijn ietwat saaie imago, daartoe wil het een cabrio en sportwagen lanceren.

De Japanse autobouwer is in Europa vooral bekend voor zijn betrouwbare en milieuvriendelijke auto’s, maar met dat éénzijdig beeld wil het merk nu graag komaf maken. We kregen al een aardig voorproefje met de lancering van de GT86, maar als het van Toyota zelf afhangt komen er in de toekomst nog een sportwagen en cabrio bij. In Japan worden auto’s namelijk zuiver met het verstand gekocht, terwijl in Europa auto’s ook vaak met het hart worden gekocht. Om ook een deel van die “emotionele” aankopen in te palmen zal het merk met twee nieuwe modellen op de proppen komen.

Voor de sportwagen zal het merk in ieder geval gaan samenwerken met BMW, waardoor de revival van de Celica of Supra wel eens erg dichtbij zou kunnen zijn. Voor de ontwikkeling van een cabrio is Toyota vermoedelijk op zichzelf aangewezen, al kan het waarschijnlijk wel beroep doen op de technologie van de Lexus IS250C. De komende maanden zullen de expansieplannen ongetwijfeld duidelijker worden. Toyota heeft in de eerste maanden van 2012 trouwens goede zaken gedaan, het merk blijft de grootste autobouwer met 4,97 miljoen verkochte voertuigen, voor concurrenten GM en Volkswagen die respectievelijk 4,7 en 4,45 miljoen wagens verkochten. (Via: A,M&S)

Toyota Supra 2015