Citroën C5 2012
Citroën geeft haar C5 een kleine opfrisbeurt.

De C5 is een ware kaskraker voor Citroën: sinds zijn lancering in 2008 werden er meer dan 400.000 exemplaren van verkocht. Om dat succes te bestendigen, frissen de Fransen de moderniteit en de persoonlijkheid van de C5 wat op.

Esthetisch gezien merken we vooral het nieuwe logo vooraan op, met een ronder uitzicht dat moet zorgen voor een hogere expressiviteit. Aan het gamma werden bovendien nieuwe lichtmetalen 17-inch “Egée”-velgen en het Guaranja-bruin koetswerkkleur toegevoegd. De Exclusive-uitvoering krijgt binnenin een nieuwe zetelbekleding met een combinatie van leder/stof en nieuwe sierelementen.

Verder beschikt de ‘nieuwe’ C5 over het eMyWay-navigatiesysteem en kan dit systeem voortaan gekoppeld worden aan een achteruitrijcamera. De Citroën eTouch en de laatste generatie van de boterzachte ophanging, de Hydractive III+, zijn eveneens van de partij. Al bij al dus amper wijzigingen, maar toch een kleine evolutie die we jullie niet wilden onthouden.