BMW M5
Eén van de hoogtepunten op de IAA is ongetwijfeld de BMW M5. Zuiniger, maar vooral krachtiger dan ooit tevoren!

Onder de motorkap ligt een V8-motor, 2 cilinders minder dan vorige BMW M5 dus. Maar die V8-motor kreeg wel 2 turbo’s opgeschroefd en braakt maar liefst 560 pk en 680 Nm uit. Dat is 53 pk meer dan zijn voorganger. De sprint van nul naar honderd hoeft amper 4,3 seconden in beslag te nemen en wie het gaspedaal blijft vloeren na die sprint, komt uit bij een topsnelheid van 250 km/u, al is het blok ongetwijfeld in staat verder door te gaan. Met het M-Drivers pakket hoeft het niet bij 250 km/u te eindigen, dan kan je doorgaan tot 305 km/u.

De wagen wordt gekoppeld aan een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Dankzij het Launch Control systeem wordt de kracht van de motor optimaal op het wegdek overgebracht. De nieuwe M5 krijgt een start/stop-systeem en een remenergierecuperatiesysteem, waardoor zijn verbruik uitkomt op 9.9 liter per 100 km. In feite wel nog leuk, zo’n start/stop-systeem, als het licht groen wordt, schiet de motor terug aan, wat ongetwijfeld met een heerlijke brul samengaat.