Bentley Continental GT Mulliner
Mulliner, de divisie die bij Bentley moet zorgen voor nog meer luxe en uitstraling, heeft de Continental GT onder handen genomen.

Mulliner besloot dat de voorbumper een unieke splitter verdiende en installeerde die dan ook. Aan de zijkant deed Mulliner hetzelfde met de zijbumpers en achteraan kreeg ook de diffuser een andere vorm. Alle aanpassingen werden gedaan met – hoe kan het ook anders – koolstofvezelversterkte kunststoffen. Verder biedt Mulliner nog enkele exclusieve opties aan, zoals een achterspoiler uit koolstofvezel en een set zijspiegels die van hetzelfde goedje gemaakt zijn. 21″ lichtmetalen velgen in het zwart maken het geheel af.

Om ervoor te zorgen dat al deze extraatjes niet in de weg staan van de dynamische eigenschappen van de Continental GT, werden er uitvoerige tests in een windtunnel gedaan. Vanaf de herfst van dit jaar is de Bentley Continental GT te verkrijgen met Mulliner-extra’s.

Onder de motorkap van de Bentley Continental GT ligt een 6.0 liter groot W12-blok dat voor maar liefst 575 pk zorgt. Hierdoor geschiedt de sprint van nul naar honderd in amper 4,6 seconden. Zeker geen slechte prestatie, maar het maakt van de Bentley Continental GT eerder een luxueuze cruiser dan een supersportwagen. Bentley zal binnenkort normaal nog een V8-motor onder de motorkap van de Conti GT leggen.