Maybach facelift
Wat zal er gebeuren met Maybach? Dat is een vraag die zich al langere tijd stelt en binnenkort beantwoord zal worden.

Bij moederbedrijf Daimler zitten ze verveeld met de tegenvallende verkoopcijfers van Maybach. Het is dan ook al langere tijd duidelijk dat Maybach eerder een flop dan een succes genoemd kan worden. In de hoofdkwartieren van Daimler hebben ze dan ook besloten om zich over de toekomst van het luxemerk te buigen, met tegen het einde van de maand een duidelijke beslissing omtrent de toekomst van het merk.

Erg veel opties heeft Daimler volgens de geruchten echter niet. De eerste mogelijkheid zou zijn dat Daimler beslist om Maybach op zijn geheel af te voeren en daarmee duidelijk toe te geven dat het er niet in geslaagd is een vuist te maken in de hoogste regionen van het luxesegment. Het idee om een verouderd onderstel te gebruiken als basis om een vlaggenschip te bouwen was al erg vreemd, daarnaast is ook de styling van de Maybach’s eerder goedkoop Aziatisch dan luxueus Europees. Over het comfort en de afwerking binnenin dan weer geen woord, maar de uitstraling van pakweg een Rolls-Royce zou Maybach nooit bereiken.

Een tweede, minder radicale mogelijkheid zou inhouden dat Daimler een overeenkomst sluit met Aston Martin om samen de productie en ontwikkeling van een nieuwe generatie Maybach’s te realiseren. De Britse automaker wordt namelijk al langer gelinkt aan Maybach en zou het luxueuze vlaggenschip van Daimler bouwen in hun eigen faciliteiten in Gaydon, Engeland. In ruil zou Aston Martin het onderstel en de motoren mogen gebruiken voor een volgende generatie voertuigen, waaronder de hergeboorte van Lagonda als merk. We zijn alvast benieuwd wat de heren in Stuttgart op 1 juli zullen beslissen. (Via: Autoblog)

Maybach Zeppelin