Porsche Panamera
Porsche zal enkele kleine aanpassingen aanbrengen aan het nieuwe modeljaar van de Panamera en de Cayenne.

De Cayenne Diesel krijgt een lichte vermogensupgrade. De V6-motor produceert voortaan 245 pk, 5 paarden meer dan zijn voorganger. Het verbruik komt neer op 7,2 liter per 100 km. De CO2-uitstoot daalde naar 189 gram per km. Nul naar honderd doet hij in 7,6 seconden, 2 tienden sneller dan zijn voorganger en de topsnelheid komt neer op 220 km/u.

De verbeteringen inzake prestaties konden bekomen worden door onder meer het gewicht te reduceren en de wrijving in het injectiesysteem te reduceren. Verder werd er ook een nieuwe turbocharger in gebruik genomen. De druk van de directe injectie werd verhoogd naar 2000 bar. De turbo’s maken gebruik van geoptimaliseerde lagers en een nieuw compressorwiel, waardoor de respons groter wordt, net zoals de efficiëntie. Ook de motor werd zo’n 20 kg lichter. Het totale gewicht van de Cayenne komt neer op 2.080 kg, nog steeds behoorlijk wat.

De Porsche Cayenne S Hybrid kan vanaf heden volledig elektrisch rijden bij het starten, maar enkel indien de omstandigheden het toelaten. Verder komt er met het nieuwe modeljaar een mogelijkheid om verschillende Porsche Exclusive opties aan te komen. De Panamera Turbo en de Cayenne Turbo kunnen besteld worden met een power kit die het vermogen met 40 pk doet stijgen naar een totaal van 540 paarden. Het koppel komt neer op 750 Nm.

Porsche Cayenne V6