Tegen 2013 zou Range Rover een meer efficiënte dieselopstelling in haar modellen leggen.

Een eerste voorbeeld daarvan zagen we al op het autosalon van Genève: de Range_e. Dit model beschikt naast een 3.0 liter grote V6 dieselmotor over een reeks batterijen en een elektromotor. De motor werd aan een achttraps ZF automatische versnellingsbak gekoppeld. In zuiver elektrische modus beschikt de wagen over een autonomie van 32 km, wanneer de dieselmotor mag meespelen, staat hij garant voor meer dan 1.000 km rijplezier.

Tegen 2013 mogen we dus een dergelijk hybride model verwachten, al zou Range Rover ervoor opteren de hybride versie op basis van een benzinemotor te bouwen en de dieselmotor dus links laten liggen. Nog een jaar later zou er een plug-in versie komen. Op zich verschilt die versie niet veel met de hybride versie, met dat verschil dat je de batterijen zou kunnen opladen via een stekker en dus nog meer brandstof kan besparen. (Via: WCF)

Lees hier onze rijtest met de Range Rover.
Lees hier onze rijtest met de Range Rover Sport.
Lees hier onze rijtest met de Land Rover Discovery.

Land Rover Range_E