Nissan 370Z 2011
De Nissan 370Z krijgt enkele kleine aanpassingen, de motor blijft alvast onaangeroerd.

Wereldschokkend zijn de aanpassingen niet, maar ze zijn toch even het vermelden waard. De wijzigingen zijn namelijk subtiel, maar kunnen het rijplezier nog iets meer de hoogte injagen. Zo werd het chassis van zowel de Coupé als de Roadster aangepast om zowel het comfort als het weggedrag bij hoge snelheden te verbeteren. De veiligheid wordt verhoogd dankzij een nieuw systeem voor de controle van de bandendruk. Bovendien komt Nissan tegemoet aan de beperkte zichtbaarheid naar achteren met een achteruitrijcamera. Tenslotte werd ook de geluidsisolatie van de Coupé verbeterd.

Aan het hart van de 370Z wijzigt er niets, dit is nog steeds de 3.7-liter V6 die een vermogen levert van 331 pk en een koppel van 366 Nm. Wel kregen de automaat-versies er een sneeuwmodus bij, zodat vertrekken vanop een ijzig of met sneeuw bedekt oppervlak nu vlotter gaat. Nissan zegt dat de wijzigingen deel uitmaken van de continue verbetering van al haar producten. Bovendien werd de fine-tuning van het chassis uitgevoerd in Europa, voor Europa. Met 42.800 euro als startprijs blijft de 370Z een zeer knap geprijsde en enorm plezierige sportwagen.

Lees hier onze rijtest met de Nissan 370Z Coupé
Lees hier onze rijtest met de Nissan 370Z Roadster