Mercedes C-Klasse Coupe Geneva
Zoals reeds midden februari werd aangekondigd, is ook de nieuwe C-Klasse Coupé aanwezig in Genève.

De C-Klasse Coupé rijdt iets lager dan de sedan en vervangt de iets minder succesvolle CLC. De neus van de C-Klasse Coupé zagen we reeds bij de gefacelifte sedan en break, maar wat daarna volgt is uniek voor de Coupé. Wat we opmerken langszij is het verdwijnen van de deuren zonder B-Stijl, die toch kenmerkend waren voor traditionele Mercedes coupés zoals de CLK. BMW fans zullen Mercedes bovendien beschuldigen van het kopiëren van de Hoffmeister kink in de achterruit. Hoe dan ook, het eindresultaat mag er zijn.

Verscheidene benzinemotoren en diesels zijn beschikbaar voor de C-Klasse Coupé. Er zijn 3 benzinemotoren, waarvan de kleinste een 1.8-liter viercilinder is met 156 pk of 204 pk. De zescilinder in de C350 levert een vermogen van 306 pk en een koppel van 370 Nm. De snelste C-Klasse Coupé sprint daarmee van 0-100 km/u in 6 seconden en is uitsluitend beschikbaar met automaat.

Dieselen kan je met de C220 CDI of C250 CDI, die een vermogen neerzetten van respectievelijk 170 en 204 pk. De C220 CDI heeft een koppel van 400 Nm, terwijl de C250 CDI kasseien losrukt met een fenomenaal koppel van 500 Nm. Sprinten van 0-100 km/u lukt met de C220 CDI in 8,4 seconden, de topdiesel heeft slechts 7 seconden nodig. Beide diesels beschikken standaard over een manuele zesbak, al behoort een automaat tot de mogelijke opties.

Mercedes zet bovendien zwaar in op het milieu en zorgt voor een standaard start/stop-systeem in elk model. Elk model draagt het BlueEFFICIENCY label, van de C180 tot de C350, alsook de diesels. De groenste C-Klasse Coupé is de C220 CDI, die genoegen neemt met een gemiddeld verbruik van 4,4 liter/100 km. De CO2-uitstoot blijft bij dit model beperkt tot 117g/km.