Skoda Octavia Green-E-Line
Skoda gaat zijn activiteiten de komende de jaren aanzienlijke versterken, tegen 2020 wil het merk zijn leveringen verdubbelen.

In die context plant het merk een uitbreiding van het modellengamma en investeringen in de productiecapaciteit van de fabrieken in Tsjechië en op de andere markten. De voornaamste drijfveer voor het merk is de verwachte verkooptoename van groeiende automarkten buiten Europa. Momenteel zijn deze landen goed voor 30% van de verkoop, maar in de toekomst zou dit boven de 50% moeten uitstijgen. De internationalisering maakt dan ook deel uit van de ondernemingsstrategie van het merk, ook de rol als instapmerk in de VW-Groep moet daarbij behouden blijven.

De voorbije twintig jaar zag Skoda zijn aantal klanten verdrievoudigen, om de komende tien jaar een verdubbeling te bekomen zal het merk zijn modellenaanbod verder uitbreiden. Volgend jaar staat de introductie van een nieuwe kleine Skoda gepland, die volgens het bedrijfsmotto “Simply Clever” ontwikkeld zal worden. Ook qua fabrieken zit het goed, naast de fabrieken in Tsjechië beschikt het merk over productiesites in Indië, Rusland en China. In de afgelopen drie jaar kon het aantal leveringen in die landen meer dan verdubbeld worden. Alleen al in China leverde Skoda in 2009 meer dan 120.000 wagens, dit jaar tekent het merk er een stijging op van 65%. Om aan de sterke vraag te kunnen blijven beantwoorden, investeert het merk in de uitbouw van het verdelernet. Zo zal het aantal verdelers in China de komende vijf jaar van 250 tot 600 stijgen.

Lees onze rijtest met de Skoda Yeti 4×4 DSG
Lees onze rijtest met de Skoda Superb
Lees onze rijtest met de Skoda Superb Combi

Rijtest Skoda Yeti 4x4 CRTDI 140