Hyundai Genesis Coupe
Hyundai zal haar Genesis Coupé ook lanceren in Europa. Het autosalon van Parijs moet hem binnenloodsen richting bepaalde dealers.

Op het autosalon van Frankfurt in 2009 kreeg de Hyundai Genesis Coupé namelijk behoorlijk wat lovende kritieken, wat Hyundai ertoe aanzette dit model ook naar de Europese markt te brengen. Onder de motorkap schuilen 303 paarden die afkomstig zijn van een V6-motor die 3.8 liter slagruimte heeft. Nul naar honderd is voorbij naar 6,3 seconden.

Wie geen nood heeft aan 303 paarden, kan voor een 2.0 liter grote motor kiezen die van een turbo voorzien is. Die levert zo’n 210 pk, ook zeker en vast geen mis cijfer. Nul naar honderd duurt hier zo’n 8 seconden. Binnenin ademt de wagen volgens Hyundai sportiviteit uit, memt onder meer een sportief instrumentenpaneel, een startknop en sportstoelen.

Schakelen gebeurt aan de hand van een zesbak, die zowel automatisch als manueel gekozen kan worden. De manuele versnellingsbak beschikt over een korte versnellingsbak en werd afgestemd op een sportief rijgedrag. De ophanging vooraan werd verzorgd door MacPherson, aan de achterkant vinden we een five-link systeem terug. De wagen beschikt over een limited slip differential. Voor het eind van dit jaar zal de Genesis Coupé in de showroom staan, bij een beperkt aantal dealers. Hyundai onderzoekt nu of het de Genesis (vierdeursmodel) ook naar Europa zal brengen.