Facelift Audi TT
Audi heeft de facelift van de Audi TT voorgesteld, de wagen krijgt een nieuwe 2.0 TFSI en enkele minieme visuele wijzigingen.

De gefacelifte Audi TT krijgt een nieuwe voorbumper met grotere luchtinlaten, scherpere randen en mistlampen met chroomafwerking. Verder krijgt de TT nu ook de obligate LED-dagrijlichten ter beschikking. Achteraan werden de achterlichten wat aangepast en krijgen we een grotere uitlaatpijp. De spoiler blijft van de partij en komt nog steeds vanaf 120 km/u naar boven om de downforce te verbeteren. De gefacelifte TT Coupé en Roadster zijn twee centimeter langer geworden dan hun voorganger en er zijn vier nieuwe kleuren beschikbaar voor het TT gamma: Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red and Dakota Gray.

Ook het interieur kreeg een opfrisbeurt van de designers, zo vinden we nieuwe aluminium details terug op het stuur, de middenconsole en de deurlijsten. Andere accenten worden dan weer in blinkend zwart uitgevoerd terwijl de aluminium strip boven het handschoenkastje nu in geborsteld grijs wordt afgewerkt. De nieuwe lederen stoelen zorgen er als laatste voor dat deze niet te veel warmte opnemen als de wagen in de zon geparkeerd staat.

Onder de motorkap is er plaats voor een nieuwe 2.0 TFSI motor met 211 pk en 350 Nm koppel, deze vervangt de 2.0 TFSI met 200 pk en de 3.2 Quattro. Met een manuele transmissie sprint de 2.0 TFSI van 0 naar 100 km/u in 6,1 seconden en haalt hij en topsnelheid van 245 km/u, optioneel kies je voor een zestraps S-Tronic automaat met Quattro aandrijving, dan sprint je met de 2.0 TFSI in 5,6 seconden naar 100 km/u. De nieuwe benzinemotor is betrekkelijk zuinig dankzij een nieuw kleppensysteem, de TT 2.0 TFSI heeft genoeg met 6,6 liter/100 km, 1,1 liter beter dan zijn voorganger.

Verder in het motorgamma vinden we nog twee andere viercilinders: een 1.8 TFSI met 160 pk en 250 Nm koppel en een 2.0 TDI met 170 pk en 350 Nm koppel. Deze sprinten respectievelijk in 7,2 en 7,5 seconden naar 100 km/u, de TDI heeft daarbij zelfs genoeg aan 5,3 liter diesel per 100 km en wordt gekoppeld aan een manuele transmissie en Quattro vierwielaandrijving. De 1.8 TFSI drijft de voorwielen aan.

In Duitsland zal de facelift van de TT deze zomer gelanceerd worden, de 1.8 TFSI is er beschikbaar vanaf 30.200 euro, de Belgische prijzen zullen hier niet ver vanaf liggen.