Audi Q7 Winter
Audi voorziet drie nieuwe V6-motoren en een 8-traps tiptronic automaat voor de Q7.

Een hoger vermogen gekoppeld aan een lager verbruik, dat is het motto van Audi op het vlak van motoren. Audi maakt twee nieuwe V6 benzinemotoren en één nieuwe V6 TDI beschikbaar voor de Q7. Aan de benzinekant is er de nieuwe 3.0 TFSI die zorgt voor 272 pk en 400 Nm koppel waardoor de Q7 van 0 naar 100 km/u sprint in 7,9 seconden en een topsnelheid van 222 km/u haalt. Daarnaast komt er ook een versie met meer vermogen, 333 pk en 440 Nm koppel om precies te zijn, met deze 3.0 TFSI doet de Q7 de sprint in 6,9 seconden en haalt hij een topsnelheid van 245 km/u. Deze motoren vervangen de 3.6 FSI en 4.2 FSI die respectievelijk 12 en 16 procent meer verbruikten.

De tweede generatie 3.0 TDI maakt zijn opwachting aan dieselzijde, deze V6 diesel zorgt voor 240 pk en 550 Nm koppel waardoor de Q7 van 0 naar 100 km/u sprint in 7,9 seconden en een topsnelheid van 215 km/u bereikt. Het verbruik blijft echter erg bescheiden, 7,4 liter per 100 kilometer en 195 gram CO2 per kilometer zijn best aardige waarden voor een SUV. Het verbruik is dan ook met 19 procent gedaald ten opzichte van de vorige 3.0 TDI. Dat komt onder andere doordat de nieuwe 3.0 TDI 20 kilogram minder weegt dan zijn voorganger.

Als laatste werd ook de 4.2 TDI aangepakt, het verbruik werd met name drastisch teruggedrongen van 9,9 liter naar 9,2 liter per 100 kilometer. Het vermogen blijft gelijk, 340 pk en 800 Nm koppel zorgen ervoor dat de Q7 van 0 naar 100 km/u sprint in 6,4 seconden en een topsnelheid van 242 km/u haalt.

Audi zorgt ook voor een nieuwe automatische transmissie voor de zes en achtcilinder Q7 modellen. De nieuwe achttraps tiptronic automaat verlaagt het verbruik met 5 procent. De achttraps automaat is gebaseerd op de zestraps automaat maar garandeert dat de motor steeds op zijn meest efficiënte toerental draait. De achttraps tiptronic automaat stuurt zijn vermogen trouwens naar het Quattro systeem dat het vermogen verdeelt op een sportieve manier, 40 procent gaat naar de voorwielen, 60 procent gaat naar de achterwielen. Afhankelijk van de wegcondities kan deze verhouding wijzigen tot maximaal 65 procent van het vermogen vooraan en 85 procent van het vermogen achteraan.