Maybach facelift
Ook voor het vlaggenschip van de Mercedesgroep, de Maybach, is de tijd rijp voor een facelift. De 57 en 62 zijn al sinds 2002 identiek, met een update wil Maybach haar wagens aanpassen aan de noden van de 21ste eeuw.

De update zou enkel visuele aanpassingen omvatten, motorisch heeft een Maybach namelijk niet te klagen. De 57 & 62 versie hebben een 5,5 liter grote V12 motor van Mercedes met 550pk, de S versie geeft aan beide modellen 612pk. De motor werd wel licht aangepast waardoor de Euro5 normen behaald zou worden, de uitstoot van schadelijke stoffen beperkt wordt en het verbruik zakt. Desondanks verbruikt een Maybach 62 officieel 18 liter per 100km en heeft hij een schadelijke CO2-uitstoot van 383 gram per kilometer.

Over de visuele update valt er ook niet echt veel te melden, voornamelijk vieren we de komst van de LED lichtjes op de Maybach’s. Eveneens merken we ook een licht gewijzigde grill en bumper vooraan, wijzigingen die we ook zagen bij de facelift van de Mercedes S-klasse. Officieel zou deze facelift voorgesteld worden op het autosalon van Beijing dat plaatsvind in april.

Tijdens een persmoment op het autosalon van Genève is ook duidelijk geworden dat de Landaulet geen succes is, het productieaantal van 20 is nog niet gehaald, edoch trekt Maybach er de stekker niet uit. “Als er een klant een cabriolimo wil, dan zullen wij die voor hem maken”, klinkt het bij Maybach. De Zeppelinversie was dan wél een succes, alle 100 stuks zijn al verkocht, momenteel rollen de laatste exemplaren van de band. Alle Maybach’s zijn trouwens volledig afgesteld naar wens van de eigenaar, wat ook mag voor een half miljoen euro. (Via WCF)

Maybach facelift

Maybach facelift