Toyota Auris HSD
De Toyota Auris kreeg een facelift en is bovendien als hybride verkrijgbaar. Al dit nieuws is te bekijken op de Toyota-stand in Genève.

De wagen ziet grotendeels hetzelfde uit, de meest opvallende verandering zijn de achterlichten. Voor de rest is de wagen iets hedendaagser en iets strakker gemaakt. De kwaliteit van het interieur ging er tijdens de facelift op vooruit, er werden onder andere betere materialen gebruikt en Toyota dacht iets dieper na over de ergonomie van het model.

De grootste vernieuwing is de nieuwe motorisatie die op de Auris verkrijgbaar is, namelijk de HSD-motorisatie, die van de Auris een hybride maakt. Het systeem bestaat uit een benzinemotor en een elektromotor, die samenwerken om een zo laag mogelijk verrbuik te verkrijgen.

Het verbruik van de hybride Toyota kon beperkt blijven tot 3,8 liter per 100 km. De CO2-uitstoot die daarmee gepaard gaat bedraagt 89 gram per kilometer, een record in het C-segment. Geïnteresseerden zullen bovendien niet lang meer moeten wachten, deze Auris HSD zou binnen enkele maanden al te bestellen zijn.