De Belgische Saab-importeur Beherman heeft op het autosalon van Brussel uitgepakt met een opmerkelijke I Love Saab campagne.

Uit een recente peiling in opdracht van de Belgische Saab-importeur bleek er erg veel animo te bestaan voor het merk Saab in België. 82,7 procent van de ondervraagden bleken overtuigd dat er voor Saab een toekomst is weggelegd in het hedendaagse autolandschap. 62,4 procent gaat zelfs een stap verder en durft te stellen dat Saab een pioniersrol kan vervullen. Daarnaast beweert 83,6 procent van de ondervraagden dat de onzekere toekomst van Saab geen invloed heeft op hun intentie om een nieuwe Saab te kopen.

Dat het merk Saab in België populair is hoeft niet te verbazen, 36,4 procent van de ondervraagden hebben een voorkeur voor een merk met een sterke persoonlijkheid dat zich onderscheidt van anderen. Saab is zo’n merk met een sterke persoonlijkheid dat met zijn rijk verleden en eigenzinnig karakter zeker een plaats verdient in de autowereld. Daarnaast associëren veel mensen Zweden met het land van de veiligheid, net boven Duitsland en Frankrijk.

Ondanks het feit dat de toekomst van Saab onzeker is staat het merk met zijn volledige line-up op het autosalon van Brussel, inclusief de nieuwe Saab 9-5 en 9-3X. De I Love Saab campagne omvat een nieuwe website waarop je onder andere de saloncondities van het merk kan raadplegen en Saab zal op het autosalon ook zelfklevers en buttons uitdelen met de slogan “I Love Saab” en hoopt zo nog meer enthousiasme rond het merk op te wekken. Er zijn in totaal drie biedingen binnen voor de overname van Saab, laat ons hopen dat GM er minstens één goed genoeg acht! (Foto’s via: Saabsunited)

Saab Autosalon Brussel 2010

Saab Autosalon Brussel 2010

Saab Autosalon Brussel 2010

Saab Autosalon Brussel 2010