Voor wie nog op zoek is naar een pakje voor kerst, kan volgens Edo bij hen terecht voor hun interpretatie van de Lamborghini Gallardo LP560.

Edo zorgde voor een vermogenstoename tot 600pk – beschikbaar bij 7970 tr/min – dankzij een nieuw uitlaatsysteem en herprogrammatie van de motor. Een LP560 met 600pk past niet, daarom werd de Gallardo herdoopt tot LP600. Topsnelheid ligt op 340km/u, terwijl een sprintje van 0 naar de 100 km/u al voorbij is na 3,5 seconden.

Ook het geluid was voor verbetering vatbaar volgens de gekke Duitsers, met een simpele druk op de knop pas je de sterkte van het uitlaatgeluid aan, ideaal wanneer je je vrienden wil imponeren met die heerlijke V10. Ook is de voorspoiler aangepast zodat er een optimale luchtinput tot stand komt. Qua wielen kan je kiezen voor de standaard 19” exemplaren, maar op de optielijst vind je nog extra mogelijkheden, Edo kan de LP600-4 ook van een speciale kleur voorzien.

Allemaal deftige aanpassingen aan een Gallardo die niets tekort komt in zijn standaard voorkomen, maar toch zijn deze aanpassingen van Edo Competition best geslaagd. Wie wil er nu niet wat extra vermogen?

Lamborghini Gallardo LP600 Edo Competition

Lamborghini Gallardo LP600 Edo Competition

Lamborghini Gallardo LP600 Edo Competition

Lamborghini Gallardo LP600 Edo Competition

Lamborghini Gallardo LP600 Edo Competition

Lamborghini Gallardo LP600 Edo Competition

Lamborghini Gallardo LP600 Edo Competition

Press information
December 2009

edo competition Gallardo LP600/4

… extra spicy

A little more unique? A little sportier?
edo competition presents the LP600/4 with added spice

600 – 340 – 3.5 … No, these are not the dimensions of what Santa’s about to bring. These are the three most prominent figures of the new edo LP600/4.
600 stands for its power output, 340 for its top speed and 3.5 seconds is how long it takes to accelerate to 100 km/h (62 mph) from a dead stop.

edo competition has managed to improve performance by increasing power output to 600 horsepower at 7,970 rpm and the torque output to 572 Nm (422 ft-lb) at 6,845 rpm.

Another priority was to upgrade the suspension in order to improve drivability, driving dynamics and precision. edo competition achieved this by employing a newly developed sport suspension system, which is adjustable in compression and rebound damping. This technology allows for custom suspension setups that are ideally matched to a wide range of needs. The low friction shock absorbers and new spring rates were tested extensively on race tracks and high speed ovals, as well as on the road, because handling is not an area for compromise. The result has to be experienced to be believed…

Rounding off the sporty concept are 19 in. three-piece racing wheels with artificially-aged cast center-sections, hand-polished outer rims and 39 stainless steel screws. For the front axle the customer can specify stock tire dimensions or 235/35 ZR 19, while the rear wheels are shod with 305/30 ZR 19 Dunlop Sport Maxx rubber. With this solution edo competition enables its customers to reuse the factory tires on their new wheels.

Another, ever-intriguing topic at edo competition: „The voice“.
The new stainless steel high-performance exhaust system with butterfly valves is an attractive proposition. Not only is the sound level adjustable via remote, the exhaust also frees up 15 horsepower and lets the driver enjoy a whole new aural experience. As a welcome side effect, the edo exhaust system weighs 12 kg (26 lb) less than the original piece.

As a result of years of experience with high speed tests, edo competition has reinforced the front end of the edo LP600/4 with a new front spoiler lip, making 340 km/h (211 mph) runs into a relaxing affair.

As promised, lots of extra spice …

As with all edo competition models, we set no limit to our customers’ imaginations. Special interiors or lavish leather upholstery, individual requests are accommodated and executed with quality.

All modifications are carried out exclusively at edo competition Motorsport GmbH in Ahlen.