citroen-c6-hdi-v6 copy
PSA gaat bezuinigen in het topsegment. De reden hiervoor is een (te) lage vraag.

De Citroën C6 blijft nog in productie, maar een opvolger komt er niet. De ontwikkeling van de opvolger van de Peugeot 607 wordt ook (tijdelijk) stopgezet.

De krant “La Tribune” claimt dat PSA het voorbije jaar slechts 3900 607’s en 2800 C6’en verkocht heeft. Er wordt niet vermeld of deze productiecijfers betrekking hebben op de totale productie of enkel voor Frankijk gelden. De lage cijfers van de 607 vallen grotendeels te verklaren door de leeftijd van het model, de wagen werd reeds in 1999 gelanceerd en is dus al 10 jaar in productie. Zeer opvallend is het lage verkoopscijfer van de Citroën C6 ook niet, de wagen heeft een te controversieel uiterlijk om de grote, grijze massa te kunnen bekoren en ook de techniek is niet helemaal meer up-to-date, iets wat in dit segment genadeloos afgestraft wordt.

PSA blijft evenwel actief in het hogere segment met kleinere modellen. Het recentste model dat in deze categorie valt is de DS3, het compacte luxe stadswagentje dat met de Mini en de Fiat 500 moet concurreren. Op termijn moet die DS reeks nog aangevuld worden met onder meer de DS5. Peugeot speelt mee in dit hogere gamma met onder andere de recent voorgestelde RCZ. (via: HLN)