Opel Insignia
Alhoewel het met de verkoop van Opel zelf niet zo goed gaat, gaan de wagens als zoete broodjes over de toonbank. In Europa verkocht het merk aanzienlijk meer.

Na zeven sterke maanden in Duitsland zit de verkoop nu ook in de rest van Europa in de lift. In Juli 2009 werden 104.531 nieuwe Opel personenwagens ingeschreven en daarmee vergrootte Opel zijn Europees marktaandeel tot 7,2 procent (Juli 2008: 6,45 procent). Van januari tot juli dit jaar haalde Opel een marktaandeel van 7,03 procent, daarmee is het de derde grootste autobouwer in Europa.

De sterke groei is naast in thuisland Duitsland (+51,5%) vooral merkbaar in Frankrijk, daar vergrootte het merk zijn marktaandeel met 41,5 procent in vergelijking met juli 2008. Vooral de Meriva en de Corsa verkochten goed. In België groeide het marktaandeel van Opel met 12,4 procent. De nieuwe Insignia speelt uiteraard een sleutelrol bij het succes van Opel: in Europa werden van de Insignia reeds 140.000 bestellingen genoteerd. In de eerste helft van 2009 was het merk de onbetwiste koploper in het segment van de middenklassers.