Opel Insignia ecoFLEX
Opel heeft een ecoFLEX-versie van de Insignia klaar, deze stoot maar 136 gram CO2 uit en heeft een gemiddeld verbruik van 5,2 liter per 100 km.

De nieuwe ecoFLEX-versie van de Opel Insignia garandeert volgens Opel een dynamische rijervaring en lage emissies tegen een betaalbare prijs. Onder de motorkap huist een krachtige 2-liter turbodieselmotor die verantwoordelijk is voor een vermogen van 160 pk en een maximumkoppel van 380 Nm. De uitstoot blijft echter beperkt tot 136 gram CO2 per kilometer en het verbruik blijft steken op 5,2 liter per 100 kilometer.

“De Insignia ecoFLEX illustreert de technologische expertise van Opel en bewijst dat het mogelijk is om in een mooi ogende wagen een laag verbruik te verenigen met hoge prestaties tegen een betaalbare prijs,” aldus Hans Demant, Managing Director van Opel.

De ontwerpers hebben de Insignia ecoFLEX een nog betere stroomlijn gegeven door bodemplaten te monteren onder de brandstoftank en het koetswerk met 10 mm te verlagen. De Cx-waarde komt daardoor op 0,26, wat de Insignia tot één van de meest gestroomlijnde berlines ter wereld maakt. Verder hebben de ingenieurs ook gesleuteld aan de voorbumper en de koelopeningen en hebben ze de transmissie en eindoverbrengingsverhouding van de handgeschakelde zesbak geoptimaliseerd. De Insignia ecoFLEX staat op speciaal ontwikkelde Michelin Primacy HP-banden.

De Insignia ecoFLEX snelt in 9,5 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 221 km/u. Om zelfs bij lage toerentallen een uitstekende trekkracht te verzekeren is het maximumkoppel van 350 Nm vanaf 1.750 t/min beschikbaar en dankzij de overboost-functie kan dat gedurende 15 seconden zelfs oplopen tot 380 Nm. Zoals elke Insignia voldoet de nieuwe ecoFLEX-versie aan de Euro 5-normen. Hij zal verkrijgbaar zijn vanaf 27.750 euro. De eerste leveringen aan klanten zijn voorzien voor het begin van de zomer. De beperkte CO2-waarde geeft in heel wat landen aanleiding tot een belastingvoordeel.

Opel Insignia ecoFLEX