Aston Martin is van plan om het momenteel levensloze automerk Lagonda een nieuw tijdperk in te blazen. De modellen zullen een aanvulling zijn op het gamma van Aston Martin.

Een merk als Aston Martin staat gekend om haar sportieve wagens en kan aldusdanig moeilijk met een wagen op de markt komen die vooral luxe hoog in het vaandel drijft. Lagonda is een weg waarlangs Aston Martin wél luxueuze wagens kan bouwen. Die luxe-wagens zouden vooral eenvoudiger te besturen zijn, ook in lage toertjes.

Aston Martin zal op die manier ook haar afzetmarkten kunnen verhogen. Momenteel zijn slechts 32 landen voorzien van Aston Martin-dealers. Dat aantal zou met Lagonda moeten opgetrokken worden naar ongeveer 100.

In 2009 zullen we voor het eerst Lagonda zien staan op het autosalon van Genève. Hoe die wagens er precies zullen uitzien weten we nog niet, maar ze zullen wel het Aston Martin DNA bezitten. Het design zal, zoals dat een Lagonda betaamt, wel extravagant zijn.

Bij de lancering van het merk zullen er twee modellen zijn: een SUV en een limousine. Maar groene technologie is de toekomst en ook Lagonda zal daar aan meedoen, klinkt het bij Lagonda. De lancering vindt trouwens plaats op de 100e verjaardag van Lagonda. De eerste modellen zouden tegen 2012 van de band moeten rollen. We kijken er alvast naar uit.