Eerder konden we al enkele gelekte foto’s zien, de officiële exemplaren staan hieronder, samen met een woordje uitleg over de nieuwe Coupé van Renault.

De conceptcar konden we op het autosalon van Frankfurt zien en toen zag hij er al goed uit. Het uiteindelijke productiemodel verschilt niet veel van het prototype, maar toch geven we graag enkele specificaties mee.

Net zoals de onlangs voorgestelde Laguna GT heeft deze Laguna Coupé vierwielbesturing. De koper van een Renault Laguna Coupé kan kiezen tussen 2 verschillende V6-motoren. De eerste is een 3.0l V6 dCi met 235 paarden onder de motorkap, de tweede is een 3,5l V6 motor met 240Pk. Na ongeveer 7 seconden zou je 100km/u moeten halen. Je kan natuurlijk ook altijd een 2.0l motor kiezen, als je met minder genoegen neemt.

De Laguna Coupé draagt misschien wel de naam coupé, maar dat maakt hem geen kleine wagen. De wagen is 4,64m lang en 1,83m breed. Een wielbasis van 2,69m en een hoogte van 1,4m maken hem de comfortabele wagen die hij nu is. Net zoals ongeveer elke nieuwe Audi en nog wat wagens van andere merken doet ook deze Renault Laguna GT mee aan dé nieuwe trend: LED-lampen, al doet de Renault enkel mee aan de achterkant. Een sportiever onderstel en 17 of 18 inch velgen moeten deze wagen compleet maken.

In oktober zien we de Laguna Coupé op het autosalon van Parijs, tegen midden oktober zou deze wagen te koop moeten zijn in Frankrijk. België en Nederlands volgen omstreeks november. Tot in Parijs, Laguna Coupé.

Het ultieme bewijs dat de Renault Laguna Coupé geen kleine jongen is: de CEO van Renault lijkt er een kleine jongen naast.

Sportstuur:

Strak interieur:

De voorkant vind ik persoonlijk iets minder…

Maar de binnenkant is duidelijk redelijk goed afgewerkt. (Althans op dit model)

Wat een achterkant!

En de zijlijn mag er ook best wel wezen!