Artega GT
Na het passeren van de Peugeot-stand, zagen we deze wagen staan en we dachten: laten we toch maar eens een kijkje gaan nemen wat dat zou kunnen zijn.

Wat we in eerste instantie zagen, was een Porsche-voorkant die aan een Ferrari-achterkant was gelijmd. Als we beter keken zagen we weliswaar enkele details, die veel -maar toch niet alles- goedmaakten.

Zo is de achterkant breder en ziet hij er stoerder uit, mede dankzij die gigantische uitlaten en die langgerekte achterlichten. Aan de voorkant heeft de wagens iets mee van een combinatie tussen een Porsche en een Japanner. Niet dat dat zo mooi klinkt, maar het is beter dan een zuivere kopie van een Porsche.

Het interieur is wel volledig door Artega zelf gedaan, wat op bepaalde punten te betreuren valt. Het in de achteruitkijkspiegel ingewerkte GPS-systeem is zeer origineel, maar minder functioneel. Men kan de GPS immers niet zien, als de achteruitkijkspiegel staat opgesteld om door de achterruit te kijken.

Ook de bediening van de boordcomputer gebeurt door minder goed afgewerkte drukknoppen, waarin de druk zeer letterlijk mag worden opgevat. Na zeer hard doordrukken reageerde de knop weliswaar zeer snel. De afwerking aan het stuur liet ook te wensen over. Het leder dat over de bevestiging van het stuur aangebracht werd, kwam nogal snel los.

Een verkoper verzekerde mij dat het model zoals het daar stond in productie zou gaan. Ik verzekerde hem dat ze daar beter nog eens over zouden nadenken.

Artega GT

Artega GT

Artega GT

Origineel, maar niet functioneel:

Artega GT

Artega GT

Artega GT

Artega GT

Op de bedieningsknoppen drukken zou je wel eens pijn in de vingers kunnen opleveren:

Artega GT

Artega GT

Artega GT

Artega GT