frankfurt Porsche 911 GT2
Bij Porsche ging het ook om milieuvriendelijke toepassingen maar dit werd lichtjes genuanceerd. Volgens Porsche kan men hun wagens niet zomaar vergelijken met de vloot van VW of een ander merk. Porsche ijvert voor een versoepeling van de strenge EU wetgeving van 130g CO2 per km.

Volgens de woordvoerder zorgt Porsche maar voor 0,1 procent van de CO2 uitstoot van alle Duitse auto’s. Ook de statistieken zijn volgens Porsche positief met een jaarlijkse daling van de CO2 uitstoot met 1,7 procent gedurende de laatste 15 jaar.

Er werd ook met scherp geschoten op de Japanese concurrenten die met hun hybride/ethanol toepassingen de markt willen domineren. Ironisch genoeg heeft Porsche vroeger de eerste hybride ooit gebouwd.

Porsche zet echter wel vol in op de Hybride technologie en wil met VW en Audi deze technologie verder ontwikkelen en perfectioneren. Een eerste voorbeeld hiervan is de Porsche Cayenne Hybride die dankzij deze toepassingen 30 procent minder verbruikt en tot 120 km/h kan rijden zonder het gebruik van een ontbrandingsmotor. Deze toepassing zal later ook in de Porsche Panamera gebruikt worden. De voorstelling ervan is gepland tegen de volgende IAA in 2009.

Porsche wil wel nog steeds symbool staan voor sportiviteit en topprestaties, het laatste bewijs hiervan is de Porsche 911 GT2 die in première ging op het autosalon. Ook de Porsche Cayenne GTS, een lichtgewicht versie van de Cayenne werd voorgesteld. Extra details hierover volgen vandaag nog.