Porsche Cayenne Hybride
Porsche heeft de eerste Officiële foto’s van de Porsche Cayenne Hybrid vrijgegeven. De Cayenne zal hierdoor 4 liter per 100 km minder verbuiken.

Normaal verbruikt de Cayenne 12,9 liter per 100 km terwijl de Hybride versie maar 8,9 liter verbuikt. Porsche maakt gebruik van een parallel hybride systeem, zo kunnen de hybride componenten in de bestaande Cayenne structuur ingebouwd worden zonder dat daarvoor dure aanpassingen nodig zijn.

De elektromotor krijgt zijn plaats naast de V6 van de Porsche, de batterij zit op de plek van het reservewiel onder de kofferbak. Daardoor ligt de koffervloer 3 cm. hoger maar dat merk je niet. De Cayenne kan tot een snelheid van 120 km/h op de batterij rijden. Zolang deze uiteraard niet leeg is. Daarbij verschilt Porsche van zijn concurrenten want de Porsche kan makkelijk op de autostrade rijden zonder brandstof te verbruiken.

De prestaties hebben weinig moeten prijsgeven. De Cayenne kan normaal van 0-100 in 8.1 seconden en dit zal met de Cayenne Hybride een halve seconde langer duren. Het CO2 gehalte daalt dankzij de hybride toepassing van 310g naar 240g/km. Zeker niet slecht als je weet dat het hybride systeem 150 kg extra gewicht met zich meebrengt.

De Hybride versie van de Porsche Cayenne zal ongeveer 65.000 euro kosten en zal vanaf eind 2009 in de showrooms staan.

Porsche Cayenne Hybride

Porsche Cayenne Hybride

Porsche Cayenne Hybride